:: verkstan för unga ::


 När jag precis flyttat till Stockholm så nästan ramlade jag in på Verkstan på Slöjhuset i Vasaparken. Jag fick vara med fast min ålder riktigt stämde in i åldersspannet. De är ju så snälla på Slöjdhuset och tänjer så där lagom på gränserna. Om man är ung och gillar slöjd, hantverk och himla trevligt folk så är det rätta platsen för dig. Nu är jag tydligen så vuxen att jag ska vara med och leda två kvällar. Korgar har jag bestämt att vi ska fläta, så nu gäller det att jag sätter mig och flätar korgar, för det är inte direkt mitt specialområde. Living on the slöjd-edge kan man kalla det!

3 kommentarer :

  1. Åh! Kul! Önskar jag bodde i närheten så jag kunde få vara med! Eller, kursen kanske är för unga?

    SvaraRadera
  2. Det är inte en kurs utan en drop-in-verkstad. Det är det som är det finfina i grejen. Vad jag har hört så säger de inte nej om någon vill komma och vara med, oavsett ålder, eftersom de gillar alla som slöjdar! Men det är riktat mot unga upp till 25.

    SvaraRadera
  3. Verkar vara ett kul ställe!

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.